نگاهی تازه به شامپو های آلی که ماندگاری و کف آن را بیشتر میکند

در حالی که در ایالات متحده هیچ مقرراتی برای محتوای شامپوهای آلی وجود ندارد، این شامپوها معمولاً شامل موادی هستند که به عنوان ایمن یا سازگار بامحیط‌ زیست مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، این شامپوهای “تمیز” به سرعت جدا شده و فاسد می‌شوند نسبت به آنچه که با استفاده از پایدار‌کننده‌ها و نگهدارنده‌های سنتی ساخته می‌شوند. اکنون، محققان در مجله شیمی و مهندسی پایدار ACS نشان می‌دهند که یک فرآیند ساده – چرخش شامپو آلی با سرعت بالا – عمر مفید و توانایی تمیزکردن موها را به محصولات نهایی افزایش می‌دهد.
امولسیفایرهای طبیعی، مانند گوم زانتان و الکل ستیل، گاهی اوقات برای جلوگیری از جدا شدن شامپو آلی و افزایش تولید خوب‌باز آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما آنها به مدت زمان طولانی‌تری موثر نمی‌مانند نسبت به امولسیفایرهای سنتی مورد استفاده در محصولات معمول مراقبت از مو. بنابراین، یوهونگ تانگ، کالین راستون و همکاران به یک فناوری که توسط راستون اختراع شده بود – یک دستگاه فلوئیدی گردابی (VFD) – روی آوردند. تیم می‌خواست ببیند آیا پلتفرم چرخش با سرعت بالا می‌تواند به عنوان یک ماده شیمیایی کار کند تا بهبود بخشیدن به تولیدات نهایی شامپو آلی و افزایش پایداری آن بدون اضافه کردن به لیست مواد موجود در پشت بطری.
قبلاً، محققان تعیین کرده بودند که میکس‌کردن میکرو اینتنسیو دستگاه VFD می‌تواند بیودیزل تمیز از روغن پخته استفاده شده تولید کرده و شیر خام را همگن کند، اما از این پلتفرم برای پردازش مایعات بخیه، مانند شامپوها، استفاده نکرده بودند. آنها حدس زدند که این دستگاه همچنین می‌تواند حداقل انجماد قطرات روغن و میکروسفرهای شیشه‌ای، اجزایی که در برخی از فرمول‌های شامپو آلی وجود دارند، را کاهش دهد، بدین ترتیب پایداری این محصولات مراقبت شخصی را بیشینه کند. برای آزمایش این نظریه، محققان شامپو آلی تازه خریداری شده را به یک لوله شیشه‌ای بازوی ۴۵ درجه قرار دادند و آن را به مدت ۱۵ دقیقه با سرعت ۴،۵۰۰ دور در دقیقه چرخاندند. (کارهای قبلی آنها نشان داده بود که این زاویه و سرعت چرخش شرایط بهینه برای پردازش هستند.)
بعد از ۳۰ روز انبارداری، نمونه ای از شامپو آلی غیر پردازش شده از سفید به زرد تبدیل شد و به دو لایه تجزیه شد، در حالی که شامپو چرخانده شده رنگش تغییر نکرد و همچنان همگن بود. در آزمایشات مقایسه توانایی‌های کف دادن و تمیز کردن محصولات، محققان مشاهده کردند که کف شامپوی چرخانده شده بیشتر و موهای انسان را به طور کاملتر تمیز می‌کند. و در سطح میکروسک
وپی، شامپوی چرخانده شده حاوی قطرات روغن و میکروسفرهای شیشه‌ای به طور یکنواخت بیشتری بود نسبت به محصول اصلی. تیم می‌گوید که این نتیجه فرضیه را تأیید می‌کند که پردازش VFD می‌تواند یک تکنیک یک مرحله‌ای “سبز” برای مایعات گرانولماتوز و امولسیفای شده با ویسکوز باشد.
بعد، آن‌ها قصد دارند که مشخص کنند چگونه پردازش با VFD بر روی اجزای مختلف در شامپوهای آلی مانند سورفاکتانت‌های طبیعی (صابون) و عصاره‌های گیاهی تأثیر می‌گذارد، تا بتوانند این تکنیک را برای یک دامنه گسترده‌تر از شامپوهای آلی، محصولات مراقبت از پوست دیگر و آرایشی طبیعی بهینه‌سازی کنند.


.Materials provided by American Chemical SocietyNote: Content may be edited for style and length

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم

سوال خود را مطرح کنید

سوال خود را مطرح کنید

سوال خود را مطرح کنید

سوال خود را مطرح کنید

سوال خود را مطرح کنید